مقالات آموزشی استابلایزر

انواع استابلایزر از لحاظ تکنولوژی ساخت

انواع استابلایزر از لحاظ تکنولوژی ساخت

برای بهترین انتخاب استابلایزر، باید انواع استابلایزر از لحاظ تکنولوژی ساخت بشناسیم. این آموزش به شما برای آشنایی با انواع stabilizer کمک میکند.

استابلایزرها از نظر تکنولوژی به دو دسته مهم تقسیم می شوند:

1. استابلایزر رله ای

استابلایزر رله ای یا ترانس اتوماتیک در این سیستم یک ترانس با استفاده از چند رله که سرهای خروجی سیم پیچ ها را متناسب با ولتاژ برق شهر تعیین می‌کند، برق را به صورت پله ای اصلاح می‌کند.

این مدل از استابلایزر برای استفاده در مکان‌هایی که نوسانات برق شهر به صورت لحظه‌ایی است، بهتر است زیرا در کسری از ثانیه افت ولتاژ را جبران نموده و مانع از آسیب دیدن لوازم برقی می‌گردد.

رنج تغییر ولتاژ در آنها حدود 10 الی 15 ولت می‌باشد (البته این رنج تغییر ولتاژ در انواع برندها می‌تواند متفاوت باشد) ، به این صورت که در مدلهایی که تغییرات ۱۵ ولت است، رله زمانی عمل می‌کند که برق شهر به زیر 205 ولت یا بالای 235 ولت رسیده باشد.

2. استابلایزر سروو موتوری

ترانس در این مدل به صورت حلقوی بوده و به جای رله، تغییرات ولتاژ برق شهر با استفاده از یک بازو جاروبک، روی ترانس که به صورت هوشمند کنترل می شود، اصلاح می گردد.

در این نمونه اصلاح افت یا افزایش ولتاژ برق شهر در بازه ی بسیار کمتری (3 ولت ) و با دقت بیشتری انجام میگیرد ولی به خاطر سیستم مکانیکی از سرعت کمتری نسبت به نمونه رله ای بهره میبرد.

این امر موجب می گردد تا از استابلایزر سرو موتوری در محل هایی که ولتاژ برق شهر به صورت دائمی بالاتر از حد مجاز یا پایین تر از آن است، استفاده شود.

برای آشنایی بیشتر با استابلایزر این مقاله را هم مطالعه کنید: تفاوت استابلایزر رله ای و سروو موتور کدام استابلایزر بهتر است؟ رله ای یا سروو موتوری؟

مشاهده: لیست قیمت استابلایزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *