مقالات آموزشی استابلایزر

راهنمای خرید استابلایزر برای لیزر

راهنمای خرید استابلایزر برای لیزر

یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در دنیای امروزی لیزر است. دستگاه های تولید لیزر برای مصارف مختلف از صنعتی تا پزشکی مورد استفاده قرار میگیرند. این دستگاه ها به طور معمول بسیار گران هستند و در صورت خرابی، برای تعمیر با تعویض قطعات آن ها باید هزینه های سنگینی پرداخت شود. به همین منظور استفاده از استابلایزر لیزر برای محافظت از دستگاه لیزر و قطعات آن توصیه می‌شود. در این مقاله به معرفی استابلایزر و ویژگی های یک استابلایزر لیزر خواهیم پرداخت.

 استابلایزر چیست و چه کاربردی دارد؟

استابلایزر دستگاهی است که وظیفه‌ی آن محافظت از دستگاه های برقی در مقابل نوسانات ولتاژ برق متناوب یا AC است. نوساناتی که می توانند در زمان طولانی به دستگاه آسیب برسانند و یا عملکرد آن را دچار اختلال کنند.

علاوه بر این، استابلایزر می تواند به کاهش میزان مصرف انرژی نیز کمک کند. نحوه عملکرد آن نیز به این صورت است که این که دستگاه میان برق مصرفی و برق شهری قرار می گیرد و نوسانات برق ورودی را تشخیص می دهد و ولتاژ خروجی را با استفاده از اتوترانسفورماتوری که در آن تعبیه شده است تنظیم می کند.

راهنمای خرید استابلایزر برای لیزر

 استابلایزر لیزر چه ویژگی هایی دارد؟

دقت بالا: از آنجایی که دستگاه های لیزر دقت بسیار بالایی دارند، استابلایزر لیزر نیز باید دقت بالایی در اصلاح ولتاژ داشته باشد. استابلایزرها بسته به تکنولوژی ساختشان میزان خطاهای متفاوتی دارند. هر چه درصد خطای استابلایزر کمتر باشد دقت آن نیز بالاتر است. برای یک استابلایزر لیزر بهتر است استابلایزری که انتخاب میکنید خطای حداکثر 5 درصدی داشته باشد.

سرعت واکنش بالا: سرعت تشخیص نوسان در استابلایزر لیزر باید بالا باشد تا بتواند به سرعت به نوسان واکنش نشان دهد و آن را اصلاح کند. استابلایزرهایی که سرعت واکنش آن ها چند میلی ثانیه است بسیار مناسب هستند.

 

مشاهده لیست قیمت استابلایزر

 

تفاوت استابلایزر لیزر با پایاساز لیزر

شاید هر کس در ابتدا فکر کند که استابلایزر لیزر و پایاساز لیزر یک دستگاه هستند. واژه لاتین stabilizer که به معنای تثبیت کننده است، در واقع مترادف پایاساز نیز هست. اما باید توجه داشت که این دو یعنی استابلایزر و پایاساز صرفا با هم هم معنی هستند و عملکرد آن ها متفاوت است. استابلایزر لیزر، همانطور که گفتیم، وظیفه ی محافظت از لیزر و قطعات آن را در برابر نوسانات ولتاژ دارد و در واقع تبیت کننده ی ولتاژ محسوب می شود. در حالی که پایاساز لیزر که در دو نوع فعال و منفعل وجود دارد به منظور تثبیت فرکانس اشعه ی لیزر استفاده می شود.

 هنگام خرید استابلایزر لیزر به چه نکاتی توجه کنیم؟

فاز برق مصرفی

ابتدا از فاز برق مصرفی دستگاه خود مطمئن شوید. استابلایزرها در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می شوند که در کشور ما ولتاژ برق تک فاز ۲۲۰ ولت است و ولتاژ برق سه فاز ۳۸۰ ولت است.

توان لیزر

یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید توان لیزر است. استابلایزرها محدودیت توانی دارند و در صورتی که توان لیزر بیش از توان استابلایزر باشد، فشار زیادی به دستگاه وارد میشود و اگر توان لیزر از توان استابلایزر بسیار کمتر باشد، شما هزینه ای بیشتر از آن چه که لازم بوده برای تهیه ی یک استابلایزر پرداخت کرده اید. به طور کلی توان استابلایزری که تهیه میکنید باید تقریبا یک و نیم تا دو برابر توان مصرفی لیزر شما باشد. برای این که بتوانید بهتر تصمیم بگیرید بهتر است با کارشناسان فروش ما قبل از خرید مشورت کنید.

 

 

ما در واحد فروش شرکت مهندسی زرین الکترونیک می‌تونیم شما را در انتخاب بهترین‌ها کمک کنیم:
با ما در ارتباط باشید
ساعات کار و تماس

روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه ۸:۳۰ الی ۱۷:۳۰ و پنجشنبه ۸:۳۰ الی ۱۳

۰۳۱ ۵۲ ۲۵ ۵۰۹۰

۰۹۱۳ ۴۲۲ ۴۵۱۲

۰۹۱۳ ۴۲۲ ۴۵۱۰

 

سخن پایانی

در این مقاله ما به بررسی ابعاد مختلف یک استابلایزر لیزر پرداختیم و درمورد فواید آن برای دستگاه های لیزری صحبت کردیم. دستگاه های اشعه لیزر معمولا دستگاه های گرانی هستند و تعمیر و نگهداری از آن ها نیز هزینه ی بالایی دارد علاوه بر این، ضرری که نبود این دستگاه ها در مدتی که در حال تعمیر هستند نیز میتوان بخش بزرگی از هزینه های احتمالی باشد. بنابراین، داشتن یک استابلایزر میتواند علاوه بر کاهش هزینه های تعمیر و تعویض قطعات، از ضررهای احتمالی نیز جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *