مقالات آموزشی استابلایزر

قابلیت های استابلایزر امگا

قابلیت های استابلایزر امگا

استابلایزرهای امگا سری های سه فاز و تک فاز از جمله دستگاه های خوب محسوب می شوند ، در این مقاله برخی از قابلیت ها و ویژگی های آنها را می توانید ملاحظه کنید.

1. تثبیت برق شهر 220 ولت در مدل های تک فاز سری STB-11 و تثبیت برق 380 ولت در مدل های سه فاز سری STB-33

برق شهر دارای نوسانات ولتاژ است(پرش ولتاژ)، به همین دلیل استفاده از استابلایزر میتواند به میزان قابل توجهی عمر و راندمان دستگاه های مصرف کننده را بالا ببرد وخروجی ثابت 220 ولت را به دستگاه خانگی اعمال کرد جلو گیری از سوختن لوازم خانگی کمک کند.

عکس استابلایزر امگا

2. محافظت در مقابل اتصال کوتاه

اگر به هر دلیلی اتصالی در خروجی و یا لخت بودن سیم فاز و نول دستگاه مصرف کننده اتفاق بیافتد بلافاصله دستگاه به صورت اتوماتیک خروجی تو سط برد میکرو پروسوری موجود در دستگاه را قطع نموده و مصرف کننده را مطلع میسازد.

3. کاهش هزینه های مصرف برق

افت ولتاژ برق شهر باعث اختلال در عملکرد دستگاه ها شده و قدرت نامی و راندمان الکتروموتور را به حد قابل توجهی کاهش می دهد،به عبارتی هر چی ولتاژ کاهش پیدا کند آمپر مصرفی بیشتر خواهد بود و قبوض برق برحسب آمپر مصرفی محاسبه می گردد در نتیجه دور الکترو موتور کاهش پیدا کرده، باعث عدم کار کرد صحیح در دستگاه خواهد شد. در نهایت برق زیادی را مصرف می کند . مواقع افزایش مصرف برق تا 30درصد نیز خواهد بود.

4. محافظت در مقابل رعد و برق، ولتاژ های بالا و اسپارگپ ارستر SURG PROTACTION

5. دارای سیستم نویز گیر برق(فیلتر)

می تواند پرش ولتاژ و برق های ناگهانی موجود در خط را گرفته و برق مستقیم و بدون نویز تحویل دهد به کمک استابلایزر تمام نویزها و امواج جریان برق شهر، رگوله و فیلتر (Regulation & Filtration) می گردد.

6. صفحه نمایش دیجتال

استابیلایزر امگا در مدل های تک فاز دارای یک صفحه نمایش دیجتال می باشند که این قابلیت به شما می دهد که به صورت همزمان ولتاژ ورودی و ولتاژ خروجی و امپر مصرفی رانمایش دهد. در مدل های سه فاز سه عدد صفحه نمایش موحود می باشد.

7. طول عمر لوازم مصرفی ،کارکرد بهتر

در صورتی که ولتاژ ورودی دستگاهها از مقدار تعیین شده (220 ولت) پائین تر باشند دستگاههایی مانند لامپ ها و یا موتورهای برقی و غیره راندمان مناسب خود را نداشته و کارایی آن ها به حداقل می رسد در ضمن طول عمر مفید آنها نیز بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و این امر موجب سوختن دستگاه می شود.

8. مناسب برای دستگاه موتور برق و ژنراتور

با توجه به ثابت نبودن خروجی ولتاژ ژنراتورها مخصوصا ً دستگاههای توان پائین و ژنراتور های برق اضطراری تثبیت شده نبوده وبه صورت متداول متغیر بوده و دارای نویز و پرش ولتاژ بالای برخوردار می باشند،جهت جلو گیری این مشکل حتماً باید از دستگاه استابلایزر یا همان تثبیت کننده ولتاژ بین خروجی ژنراتور و ورودی مصرف کننده ها قرار گیرد.

 

لیست محصولات استابلایزر های امگا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *