مقالات آموزشی استابلایزر

موارد ضروری محل نصب استابلایزر و ترانس

موارد ضروری محل نصب استابلایزر و ترانس

اولین نکته در مورد نصب استابلایزر و ترانس استفاده از افراد متخصص و با تجربه جهت نصب است، برخی از شرکت‌ها همچون شرکت فاراتل نصب برخی از دستگاه‌های خود را الزاما توسط تکنسین‌های خود به رسمیت می‌شناسند. اما بیشتر شرکت‌ها الزامی برای نصب دستگاه توسط نصابان خود ندارند هرچند تاکید بر این است که حتما این نصب توسط افراد مجرب و با رعایت تمام نکات ایمنی صورت گیرد.

بیشتر استابلایزرها یا ترانس‌های اتوماتیک بالای ۵۰۰۰ ولت آمپر نیاز به نصب توسط نصاب دارند. توصیه می‌گردد استابلایزر یا ترانس پای کنتور و یا پای فیوزهای مینیاتوری ورودی برق منزل نصب شود(الزامی جهت نصب پای کنتور نیست). محل نصب باید از تابش نور مستقیم آفتاب و مجاورت با مایعات خصوصا مواد شیمیایی فاصله داشته باشد. همچنین دمای محیط محل نگهداری نباید بسیار بالا(۴۵ درجه سانتیگراد) یا بسیار پایین(کمتر از منفی ۵ درجه سانتیگراد) باشد. همچنین در محل نصب باید حتی‌المقدور میزانی از جریان هوا در گردش باشد و از ورود گردوغبار به داخل دستگاه جلوگیری شود.

بهتر است دستگاه بصورت افقی روی دیوار نصب شود یا حداقل بصورت افقی برروی زمین قرار گیرد.  از قراردادن هر گونه اشیایی بر روی استابلایزر خودداری کنید و در نهایت از هرگونه ضربه فیزیکی به دستگاه اجتناب کنید و اطمینان داشته باشید با رعایت نکات فوق می‌توانید سال‌ها بدون دغدغه از تثبیت کننده و وسایل متصل به آن بدون هیچگونه نگرانی استفاده نمایید.

جهت آگاهی از قیمت استابلایزرها بر روی لینک زیر کلیک کنید:

لیست قیمت استابلایزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *