مقالات آموزشی یو پی اس

تفاوت یو پی اس تک فاز و سه فاز

تفاوت یو پی اس تک فاز و سه فاز

نکات بسیار زیادی در انتخاب نوع یو پی اس تک فاز و یا سه فاز اثرگذار است. برای مصرف‌کنندگان سه‌فاز چاره‌ای جز انتخاب دستگاهی با خروجی سه فاز نیست؛ ولی برای سایر مصرف‌کنندگان که بارهای تک‌فاز محسوب می‌شوند کدام انتخاب گزینه بهتری است؟

یو پی اس تکفاز با سه فاز چه فرقی دارد؟

در بازار یو پی اس برای توان‌های پائین (کمتر از 10 کیلو ولت آمپر) شما با دو گزینه روبرو هستید:

یو پی اس های تک فاز به تک فاز

یو پی اس های سه فاز به تک فاز

یو پی اس های تک‌فاز به تکفاز در برخی موارد در مقایسه با یوپی‌اس‌های سه‌فاز به تک‌فاز و سه‌فاز به سه‌فاز دارای قیمت مناسب تری هستند. برای کاربران که شبکه برق آنها  تک‌فاز است تنها گزینه انتخابی و اجباری یو پی اس تک فاز به تکفاز است؛ ولی برای شبکه برق سه فاز و توان‌های بالاتر، UPS به دو صورت سه فاز به تک فاز و سه فاز به سه فاز وجود دارد.

در سیستم هایی که مصرف کننده ها سه فاز هستند ، یو پی اس سه فاز به سه فاز تنها گزینه انتخابی است اما در مواردی که برق ورودی سه فاز و مصرف کننده تکفاز میشود ، مدل‌های سه‌فاز به تک‌فاز تسهیلات خوبی را برای بعد از دستگاه فراهم می‌سازند و شبکه الکتریکی بعد از دستگاه آسان‌تر و ارزان‌تر خواهد شد. ولی وقتی دستگاه Bypass می‌شود، بار به صورت کامل تنها روی یکی از فازها تحمیل خواهد شد که برای شبکه نا‌مطلوب است؛ بدین منظور یوپی‌اس‌های سه‌فاز به سه‌ فاز گزینه به مراتب عاقلانه‌تری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *