مقالات آموزشی یو پی اس

جای مناسب و استاندارد برای یک یو پی اس چه اهمیتی دارد؟

جای مناسب و استاندارد برای یک یو پی اس چه اهمیتی دارد؟

یکی از نکاتی که از همکاران ما پرسیده می شود و از جایگاه مهمی برخوردار است، نحوه قرارگیری و جای یو پی اس می باشد، در این پست قصد داریم به نکات مهم مربوط به این موضوع اشاره ای داشته باشیم.

1. محل نصب یو پی اس می بایست تمیز و عاری از گرد و غبار باشد از آنجایی که کانکتورهای الکتریکی بکار رفته در دستگاه های یوپی اس و ادوات الکترو مکانیک نظیر فن و کلیدهای گردان و… نسبت به گرد و غبار حساس هستند باید محل نصب عاری از گرد و غبار باشد . همچنین این گرد و غبار پس از قرار گرفتن برروی ادوات قدرت از تبادل حرارتی آنها کاسته ودر نتیجه طول عمر دستگاه را کاهش می دهد.

2. بهتر است دستگاه را در محل کاملاً افقی قرار دهید . همچنین از استحکام مکانیکی محل نصب یو پی اس و عدم احتمال سقوط آن مطمئن شوید.

جای مناسب برای دستگاه یو پی اس

3. دراطراف دستگاه ، سوراخهایی جهت تهویه هوا در نظر گرفته شده است بنایراین می بایست حداقل فاصله ادوات مجاور برای دستگاههای تا 5کیلوولت آمپر  20cm و برای UPS با توان بین 5KVA تا 15کیلوولت آمپر   ، 40cm و برای دستگاههای بزرگتر 80cm در نظر گرفته شود.

4. دستگاه یو پی اس  را در محل های مرطوب یا جایی که احتمال ریختن مایعات برروی آن وجود دارد نصب نکنید!!!

5. یوپی اس در محلی نصب گردد که دمای آن متناسب با دمای تعریف شده برای آن باشد برای دستگاه یوپی اس با باتری داخلی بهتر است دمای محیط کمتراز 30 درجه باشد. توجه داشته باشید که در صورت عدم رعایت محدوده دمایی عمر یوپی اس و باتری کاهش پیدا می کند.

6. اگر یو پی اس در محیط دارای رطوبت انتقالی ازسطح زمین نصب می شود محل نصب بایستی دارای ارتفاع حداقل 30cm (دارای پایه) از سطح زمین باشد.

7. از قراردادن هر گونه وسیله ای بر روی آن خودداری نمایید چرا که قراردادن وسیله خارجی ، تبادل حرارتی بین یو پی اس و محیط را کاهش و طول عمر آن و باتری را کاهش خواهد داد.

8. در هنگام نظافت دستگاه دقت داشته باشید دستگاه خاموش باشد و کلیدهای دستگاه بصورت اتفاقی از حالت نرمال خود خارج نشوند!

9. بهتر است سیم کشی دستگاههای مصرف کننده توسط افراد فنی و بصورت جداگانه برای هر یوپی اس انجام شود.

10. از آنجایی که درون دستگاه ولتاژهای مختلفی که برای انسان خطرناک هستند وجود دارد از باز کردن درب دستگاه جداً خودداری کنید و در صورت نیاز به سرویس با فروشنده و یا تعمیرکار مجازدستگاه تماس بگیرید.

11. دقت کنید درب تابلوی یوپی اس UPS همواره بسته و دسترسی به داخل آن فقط توسط افراد فنی امکان پذیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *