مقالات آموزشی یو پی اس

وظیفه سیم ارت یو پی اس چیست؟

وظیفه سیم ارت یو پی اس چیست ؟

در برق ، ارت یا همان زمین با توجه به کاربردهای آن دارای معانی متفاوتی است. زمین در یک مدار نقش یک مبدا را دارد که بر حسب آن بقیه ولتاژهای الکتریکی را اندازه گیری می کنیم.

زمین یک مسیر کلی برای بازگشت جریان به منبع می باشد. یک مدار الکتریکی به دلایل مختلفی به زمین اتصال داده می شود یکی از این دلایل معمولا برای بالا بردن ایمنی و محافظت افراد یا دستگاه ها می باشد.

نحوه ی ایجاد ارت در مجموعه ها برای دستگاه های یو پی اس یا سایر دستگاه ها

برای ایجاد ارت در مجموعه ها از چاه ارت استفاده می کنند که نحوه ساخت چاه های ارت بر عهده متخصصین این امر می باشد. از ارت به عبارت دیگری به عنوان نقطه صفر یاد می شود که چنانچه گفته شد بقیه ولتاژها نیز بر این اساس اندازه گیری می شوند. ارت در مقابل صاعقه نقش حیاتی را در مقابل حفاظت مجموعه و دستگاهها را ایفا میکند. که ولتاژ بالای ایجاد شده توسط صاعقه را مستقیما به زمین انتقال داده و از آسیبهای آن جلوگیری می نماید.

اندازه گیری سیم ارت یوپی اس

اندازه گیری ارت بدین صورت می باشد که اگر ما ولتمتر را در حالت AC مابین نول به ارت اندازه گیری کنیم هرچقدر این ولتاژ اندازه گیری شده به صفر نزدیکتر باشد آن وقت ارت ما ایده آل تر می باشد ولی ایده آل ترین حالتی که ما برای یوپی اس ها در نظر می گیریم زیر ۳ ولت می باشد که کار UPS را جوابگوست. و این نوع ارت حفاظت یو پی اس را تامین نموده ومانع از برق گرفتگی احتمالی کاربران در زمان اتصالات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *