مقالات آموزشی یو پی اس

آیا یو پی اس (UPS) لاین اینتر‌اکتیو برای کامپیوتر و سرور مناسب است؟

یو پی اس لاین اینتر اکتیو برای کامپیوتر و سرور

یکی از مسائل مهم در مدیریت سیستم‌های کامپیوتری و سرورها، تأمین تغذیه برق پایدار و مستمر به تجهیزات است.

از آنجا که قطعی برق می‌تواند به خسارت جدی برای داده‌ها و تجهیزات سیستمی منجر شود، استفاده از یو پی اس به عنوان یک راهکار اساسی مطرح می‌شود.

اما آیا یو پی اس لاین اینتر‌اکتیو انتخاب مناسبی برای کامپیوترها و سرورها است؟ در این مقاله، به بررسی و مقایسه ویژگی‌ها و مزایا و معایب UPS لاین اینتر‌اکتیو برای این مصارف خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با یو پی اس لاین اینتر‌اکتیو برای کامپیوتر و سرور

یو پی اس (Uninterruptible Power Supply) لاین اینتر‌اکتیو یک دستگاه تأمین برق پشتیبان است.

این نوع یو پی اس دارای استابلایزر داخلی است و در زمانی که برق شهر وجود دارد استابلایزر داخلی آن فعال است و نوسانات ولتاژ برق ورودی شهر را تصحیح می کند.

در زمانی که برق شهر قطع می شود در زمان بسیار کوتاهی معمولا کمتر از 10 میلی ثانیه برق خروجی را از باتری تامین می کند و به باتری سوئیچ می کند.

این زمان بسیار کوتاه برای دستگاههای الکترونیک و حتی موتوری قابل شناسایی نیست در نتیجه این زمان سوئیچ باعث قطعی یا وقفه در عملکرد آنها نمی شود.

 

قیمت یو پی اس لاین اینتراکتیو سونر

 

یوپی اس های لاین اینتر اکتیو دارای شکل موج خروجی سینوسی کامل و شبه سینوسی هستند. مطالبی که در این آموزش عنوان می شود در مورد نمونه های سینوسی کامل است.

 

ترانس در یوپی اس لاین اینتراکتیو

از آن جهت که این نمونه از دستگاهها اغلب دارای ترانس هستند عملیات اینورت (تبدیل برق باتری به برق شهری) دارای پایداری بیشتری نسبت به نمونه های بدون ترانس است.

همانطور که گفته شد زمان سوئیچ به باتری در این دستگاهها بسیار پایین است، وسایل الکترونیکی از قبیل کامپیوتر و سرور چون دارای پاور مجزا هستند به هیچ عنوان این زمان کوتاه را تشخیص نمی دهند و در زمان سوئیچ و قطعی برق با وجود یو پی اس لاین اینتر اکتیو به هیچ عنوان خاموش نمی شوند و اختلالی در عملکرد آنها ایجاد نمی شود.

 

بازدهی و کارایی لاین اینتراکتیو برای مصارف کامپیوتری و سرور بیشتر از یو پی اس با تکنولوژی آنلاین است.

نکته قابل توجهی که در رابطه با این دستگاهها وجود دارد این است که استابلایزر داخلی آنها از نوع رله ای است، بنابراین در مکان هایی که دارای نوسان ولتاژ برق بسیار زیاد و دائم است به طوری که این تغییرات محسوس باشد، تکنولوژی آنلاین به عنوان پیشنهاد اول مطرح می شود.

یو پی اس لاین اینتراکتیو سونر

تعداد باتری مناسب این نوع از UPS ها علاوه بر اینکه حجم کمتری را اشغال می کنند، کمک می کند تا هزینه های نگهداری و تعویض باتری کمتری را در آینده در زمان نیاز به تعویض باتری پرداخت کنید.

لازم است این را هم بدانید که طول عمر باتری های این نوع از دستگاهها بیشتر از نمونه های دیگر است.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه یو پی اس آنلاین و یو پی اس لاین اینتراکتیو ، مزایا و معایب را مطالعه کنید.

 

UPS لاین اینتر‌اکتیو باعث حفاظت بهتر از سیستم‌ها و داده‌ها برای دستگاههای کامپیوتر و سرور در مقابل قطعی برق و نوسانات تغذیه برق معمولی می‌شود. این نوع UPS گزینه مناسبی برای سیستم‌های حیاتی و کسب‌وکارهایی است که به پایداری برق بسیار وابسته‌اند.

با انتخاب مناسب و مدیریت صحیح، یو پی اس لاین اینتر‌اکتیو می‌تواند در حفاظت از سیستم‌ها و داده‌ها تاثیر مهمی داشته باشد.

 

اگر در انتخاب خود نیاز به راهنمایی دارید می توانید با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید تا آنها بهترین پیشنهاد را به شما ارائه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *