مقالات آموزشی سیستم های خورشیدی

پکیج خورشیدی قابل حمل یا عشایری چیست؟

پکیج خورشیدی قابل حمل عشایری چیست؟

پکیج خورشیدی قابل حمل، یک تکنولوژی نوآورانه است که به شما امکان می‌دهد تا از انرژی و تابش خورشید به عنوان منبع تأمین انرژی خود در هر مکانی استفاده کنید. این دستگاه‌ها با استفاده از پنل‌های خورشیدی، انرژی نور خورشید را تبدیل به برق می‌کنند و این برق را در باتری‌های داخلی ذخیره می‌کنند تا بتوانید در زمان‌هایی که به شبکه برق دسترسی ندارید یا در مناطقی با تأمین برق نامناسب از آن استفاده کنید.

 

قیمت انواع پکیج خورشیدی قابل حمل و عشایری

 

امروزه، پکیج‌های خورشیدی قابل حمل به عنوان یک راهکار سبک و موثر برای تأمین انرژی در مناطق عشایری، سفرها، کمپینگ، پیک‌نیک‌ها و حتی در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای این دستگاه‌ها می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

1. پنل‌های خورشیدی:

پکیج خورشیدی قابل حمل دارای یک یا چند پنل خورشیدی است که از نور خورشید انرژی جذب می‌کنند. این پنل‌ها معمولاً ابعاد بزرگی ندارند و قابل حمل هستند و در برخی نیز از چند پنل به شکل تاشو استفاده می شود تا در حمل و نقل آسانتر شوند.

2. باتری داخلی:

انرژی جمع‌آوری شده از پنل‌های خورشیدی در باتری‌های داخلی پیکج ذخیره می‌شود. این باتری‌ها معمولاً با تکنولوژی‌های پیشرفته برای مدیریت بهینه‌تر انرژی تجهیز شده‌اند. معمولا از باتریهای نوع سیلد لید اسید یا لیتیوم در پکیج های خورشیدی قابل حمل یا عشایری استفاده می شود.

 

مشاهده لیست قیمت پکیج های خورشیدی قابل حمل و عشایری

 

می توان گفت که باتری یکی از تجهیزات مهم این پک‌هاست، هر چقدر ظرفیت باتری بیشتر باشد انرژی بیشتری ذخیره می شود و در نتیجه میزان ساعت بیشتری می توانید از آن بهره ببرید.

پکیج سولار قابل حمل عشایری

3. اتصالات و کانکتورهای خروجی:

پکیج‌های خورشیدی قابل حمل معمولاً دارای خروجی های DC هستند، از جمله پورت‌ USB برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن همراه و تبلت، خروجی DC برای لامپها و روشنایی و خروجی DC برای اتصال به مبدل AC و 220 ولت.

در برخی از پکیج ها ممکن است پورت‌های AC به صورت داخلی وجود داشته باشد و پکیج به برق 220 ولت مجهز باشد. که در این صورت معمولا این خروجی ها دارای محدودیت‌هایی هستند که بر اساس توان مشخص می‌شوند.

عکس پکیج خورشیدی قابل حمل عشایری

4. قابلیت حمل و نقل آسان:

این پکیج‌ها به طور عمومی طراحی شده‌اند تا به آسانی بتوان آنها را حمل کرد. برخی از آنها دارای دسته‌ها یا حتی کیسه‌های حمل خاص هستند که استفاده‌ی آنها در حمل و نقل و سفرها را راحت‌تر می‌کند.

ابعاد و وزن هر کدام با یکدیگر متفاوت است، برخی برای حمل توسط یک نفر حتی پیاده و برخی دیگر برای حمل توسط ماشین حتی خودرو شخصی سواری طراحی شده‌اند.

 

مشاهده لیست قیمت پکیج های خورشیدی قابل حمل و عشایری

 

کاربرد پکیج خورشیدی قابل حمل

پکیج‌های قابل حمل به گونه ای طراحی شده‌اند که بتوان آنها را به راحتی نصب و به همان راحتی جمع کرد، به همین علت برای مکانهایی که قرار نیست این مجموعه به طور ثابت نصب شود یا اینکه از نظر امنیتی نمی توان مجموعه خورشیدی بزرگی را نصب کرد، پک های سولار یا خورشیدی قابل حمل گزینه مناسبی هستند.

پکیج‌های سولار قابل حمل برای موارد مختلفی مانند چادرهای عشایری، کمپینگ، سفرهای طبیعت، کانکس های موقت برای کار در مناطق دور از برق شهر، و حتی برای موارد اضطراری در شرایط  بحرانی مناسب هستند.

در نهایت می توان گفت، پکیج خورشیدی قابل حمل یک راهکار سبک، ساده و راحت برای تأمین انرژی در مکان‌ها و شرایط مختلفی است که دسترسی به برق نیست و نیاز به تامین حداقل برق مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *