مقالات آموزشی اینورتر درایو

کاربرد اینورتر درایو برای دستگاههای صنعت سیم و کابل

اینورتر درایو برای دستگاههای صنعت سیم و کابل

راه اندازی ماشین آلات در صنعت سیم و کابل با اینورتر درایو

ماشین آلات در صنعت سیم و کابل در خط تولید یک ماده غیر رسانا با خواص حفاظتی برای محافظت از قسمت رسانا سیم و کابل مورد استفاده قرار می گیرد.

این مجموعه شامل دستگاه سیم کش ،تزریق مواد غیر رسانا و حفاظت،سیستم پمپ و خنک کننده ها و…میباشد تمامی این سیستم‌ها توسط الکتروموتور عمل می کنند.

 

مزایای کنترل ماشین آلات در صنعت سیم وکابل

کاهش هزینه‌های اصلاح ضریب توان

با کنترل الکتروموتورهای ماشین آلات صنعت سیم وکابل با اینورتردرایور نیازی به تابلو اصلاح ضریب توان نبوده وهزینه های مصرف انرژی و استهلاک تجهیزات مکانیکی و الکتروموتور کاهش یافته و عمر مفید تجهیزات افزایش می‌یابد.

کاهش جریان راه‌اندازی موتور

الکتروموتور به هنگام راه‌اندازی جریان 3 الی 8 برابر جریان نامی از شبکه گرفته که به این جریان ،جریان راه‌اندازی یا استارت گفته می شد.

با راه‌اندازی الکتروموتور با اینورتردرایو جریان استارت نداشته و کنترلv/f بوده و به نرمی الکتروموتور راه‌اندازی می شود.

درایو کنترل دور سیم و کابل صنعتی

مشاهده قیمت انواع درایو کنترل

مشاهده آموزشهای اینورتر درایو

راه اندازی نرم و کاهش هزینه‌های تعمیرو نگهداری

با راه‌اندازی نرم و پله‌کانی با اینورتر‌ درایو تنش‌های اولیه راه‌اندازی را نداشته و موجب افزایش طول عمر الکتروموتور وتجهیزات مکانیکی می‌شود.

کاهش مصرف انرژی

دیگر مزیت کنترل v/f کاهش مصرف انرژی و هزینه های برق می‌شود به گونه‌ای که جریان استارت اولیه نداشته و به هنگام کار در سرعت های پایین انرژی کمتری سیستم مصرف می کند.

کنترل برداریPID

راه‌اندازی با اینورتردرایو قابلیت کنترل برداری از پارامتر وسنسور(دما،فشار وسرعت) را برای کنترل دقیق‌ترو هماهنگی بین تجهیزات به ارمغان می‌آورد.

عکس درایو کنترل دور برای تجهیزات سیم و کابل صنعتی

 کنترل مانیتورینگ و از راه‌دور

کنترل و مانیتورینگ یکی دیگر از مزیت‌های راه‌اندازی و کنترل ماشین آلات و سیستم ها توسط اینورتر درایو است که باعث افزایش دقت و کنترل سیستم توسط کاربر می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *