مقالات آموزشی اینورتر درایو

کاربرد اینورتر درایو برای نوار نقاله

کاربرد اینورتر درایو برای نوار نقاله

نوار نقاله چیست؟ اینورتردرایو برای نوارنقاله چه کمکی می کند؟ اگر آنرا بدون درایو راه اندازی کنیم چه مشکلاتی ایجاد می شود؟ با مطالعه این مقاله شما را به صورت کلی با پایخ این سوالات آشنا می کنیم.

 

نوار نقاله ها به صفحات متحرکی گفته می شود که توسط الکتروموتور و گیربکس به حرکت در می آید.

نوار نقاله بر اساس کاربرد مدل های متفاوتی دارد که چند مورد از آنها عبارتند از:

  • نوار نقاله بارگیری
  • نوار نقاله ناودانی
  • نوار نقاله چرخشی
  • نوار نقاله زنجیری
  • نوار نقاله شیب دار

درهر یک از کاربردهای نوار نقاله نیاز به راه اندازی و ایستادن (Stop) نرم و پله‌ای می باشد در صورت راه اندازی مستقیم الکتروموتور نوار نقاله باعث ایجاد گشتاور ناگهانی زیاد و غیر قابل کنترلی می شود که پیامدهای آن تنش شدید نوارنقاله است.

همچنین برای نگه داشتن نوارنقاله نیاز به استپ پله‌ای و نرم است که نوارنقاله باعث تنش نشود. این گونه تنشها خود به تنهایی موجب مستهلک شدن تجهیزات مکانیکی و الکتروموتور می شوند.

با راه‌اندازی نوارنقاله با اینورتردرایو به نرمی و بدون هیچ تنشی راه اندازی شده و بدون تنشی stop می شود و می ایستد.

مزایای استفاده از اینورتر درایو کنترل دور در نوار نقاله

الکتروموتور به هنگام راه اندازی جریان زیادی از شبکه برق می گیرد که به آن جریان استارت یا راه اندازی گفته می شود که موجب هزینه‌ها و شک در شبکه می شود، با راه اندازی نوارنقاله با درایو کنترل دور یا اینورتر درایو جریان استارت را تقریبا به جریان نامی موتور می رسانیم.

در موارد و کاربردهایی نوار نقاله نیاز به گشتاور ثابت و در کاربردهایی دیگر نیاز به گشتاور متغییر است، در راه اندازی نوارنقاله با اینورتردرایو هر دو قابلیت برای کنترل بر اساس کاربرد قابل فراهم می باشد.

تغییر دور و جهت الکتروموتور در راه اندازی  نوارنقاله با اینورتر  به آسانی صورت می گیرد در غیر این صورت نیاز به کنتاکتور و لوازم برق صنعتی می باشد.

برای کاربردهایی نیاز به برنامه ریزی در سرعت، ایستادن (Stop) و استارت نوار نقاله ها است که درایو قابلیت برنامه ریزی و کنترل برداری از لیمیت سویچ ها را دارا بوده و کار با سیستم نوارنقاله را آسان می کند.

 

برای مشاهده قیمت انواع اینورتر بر روی لینک زیر کلیک کنید:

قیمت اینورتر درایو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *