مقالات آموزشی اینورتر درایو

کاربرد اینورتر درایو در جرثقیل و بالابر

درایو کنترل دور برای جرثقیل و بالابر

برای جابجایی اجسام سنگین معمولا در سوله ها و اماکن کارگاهی از جرثقیل با تجهیزات برقی استفاده می شود. برخی از چالشهای استفاده از جرثقیل و بالابر با درایو کنترل دور قابل حل است. در این آموزش شما با اصول کلی کاربرد اینورتر درایو در جرثقیل و بالابر آشنا خواهید شد.

اینورتر درایو برای جرثقیل و بالابر

مزیت های راه اندازی جرثقیل و بالابر با اینورتردرایو (کنترل دور)

مهم ترین پارامتر در کنترل جرثقیل، دقت و کنترل نرم می باشد که با راه اندازی موتور جرثقیل برقی با درایو کنترل انجام می گیرد.

با کنترل الکتروموتور جرثقیل با اینورتر درایو دقت در حرکت قلاب و ایستادن دقیق در نقطه مورد نظر زیر بار را برای کاربر فراهم می‌کند.

الکتروموتور در زمان راه‌اندازی جریان 3 الی 8 برابر جریان نامی الکتروموتور از شبکه گرفته که به آن جریان استارت یا جریان راه‌اندازی گفته می‌شود که این جریان بستگی به بار متصل به قلاب جرثقیل نیز دارد، کنترل و راه‌اندازی موتور جرثقیل با اینورتر جریان راه‌اندازی را تقریبا برابر با جریان نامی موتور می کند با این عمل انرژی مصرفی کاهش یافته، یکی دیگر از موارد کاهش انرژی با اینورتردرایو زمانی اتفاق می افتد که موتور با سرعت کمتر و بی بار به حرکت در می‌آید که انرژی کمی مصرف می شود.

درایو کنترل دور برای جرثقیل و بالابر

قابل ذکر است که سیستم راه اندازی جرثقیل با درایو نیازی به تابلو ضریب قدرت ندارد.

 

افزایش طول عمر مفید الکتروموتور و تجهیزات مکانیکی از جمله گیر بکس، بلبرینگ ها، اتصالات و سیم بکسل با راه اندازی و کنترل جرثقیل برقی با درایو عملی است، حذف تنش‌ها و تقه های راه‌اندازی و کنترل سیستم با آن را نیز به همراه خواهد داشت.

راه‌اندازی جرثقیل با اینورتردرایو این قابلیت را برای کاربر فراهم می کند که بدون نیاز به کنتاکتور و مدار بتوان جهت چرخش الکتروموتور جرثقیل را به آسانی تغییر داد.

کنترل جرثقیل با درایو این قابلیت را برای کاربر فراهم می کند که اپراتور بتواند از طریق کابل شبکه و سیستم کنترل مانیتورینگ و کنترل جرثقیل را از اتاق اپراتور یا هر مکان دیگری کنترل کند.

کلیه اتفاقاتی که بر روی جرثقیل امکان پذیر است، بر روی بالابر نیز اتفاق می افتد و قابلیت کنترل و راه اندازی نرم را فراهم می کند.

 

برای مطالعه بیشتر مقاله اینورتر درایو چیست را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *