مقالات آموزشی اینورتر درایو

کاربرد اینورتر درایو برای دستگاه سیم برش

اینورتر درایو برای سیم برش

دستگاه سیم برش ماشینی است در حوزه‌ای صنعت و معدن که برای برش سنگ های بزرگ و استخراج از معادن و یا  نمونه برداری برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

راه اندازی دستگاه سیم برش با اینورتر درایو

 

کاهش هزینه‌های اصلاح ضریب توان

الکتروموتورها القائی سهم بسزای در مصرف انرژی وبارهای راکتیو در سیستم برق دارند،یکی از روش‌های کنترل بار راکتیو و کاهش مصرف انرژی راه‌اندازی وکنترل الکتروموتور توسط اینورتر درایو می‌باشد.

 

کاهش جریان راه‌اندازی موتور

الکتروموتور به هنگام راه‌اندازی ستاره مثلث و یا مستقیم جریان معادل 3 الی 8 برابر جریان نامی مصرف می‌کند.راه‌اندازی الکتروموتور با اینورتردرایو جریان استارت نداشته و کنترلv/f بوده و به نرمی الکتروموتور راه‌اندازی می شود.

 

کنترل دقیق سرعت وگشتاور

ماشین سیم برش برای برش سنگ‌ها و کانی مختلف نیاز به سرعت های خطی مختلفی دارد که کاربر بر حسب نیاز باید سرعت الکتروموتور دستگاه سیم برش را کنترل و تنظیم کند.این امکان را اینورتر درایو به خوبی برای کاربر فراهم می‌کند وکنترل دقیق سرعت دستگاه توسط کاربر انجام می شود.

اینورتر درایو دستگاه برش سیم

کنترل SVC (بدون سنسور)

اینورتر درایوها دارای مد کنترلی svc  کنترل برداری بدون سنسور بوده که گشتاور و سرعت را مستقیم وبر حسب تعریف کنترل می کند.

 

کاهش هزینه‌های مصرف انرژی

با راه‌اندازی نرم و کار در سرعت های پایین بااینورتر درایو در هزینه‌های مصرف انرژی صرفه جوی می شود.

 

کاهش تنش‌هاوافزایش طول عمر تجهیزات

کنترل سیستم و راه‌اندازی نرم دستگاه سیم برش موجب کاهش تنش ها و ضربه های موقع راه‌اندازی در سیستم شده وهزینه های استهلاک و تعمیرات را کاهش داده و عمر مفید دستگاه و سیم برش را نیز افزایش می دهد.

 

 ‌‌کنترل از راه دور وکاهش خطرات احتمالی

قابلیت کنترل از راه دور ومانیتوریگ را نیز اینورتر درایو به همراه داشته که خطر را از شخص اپراتور دور کرده و در صورت نیاز نزدیک شدن به دستگاه ،کاربر سیم برش را کنترل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *