مقالات آموزشی اینورتر درایو

کاربرد اینورتر درایو در تراشکاری

اینورتر درایو برای تراشکاری

وجود اینورتر درایو برای تراشکاری ضروری است. نوسانات ولتاژ و چشمک زدن لامپ ها هنگام روشن شدن دستگاه تراشکاری خود شاهدی بر این موضوع است. بسیار دستگاه تراشکاری برای تراش و شکل دادن به قطعات فلزی وچوبی مورد استفاده قرار می گیرد مواردی همچون سوراخ کاری، قلاویز زنی، برقوکاری، پرداخت کاری و …

 

راه اندازی دستگاه تراشکاری با اینورتر درایو

یکی از مهمترین موارد در دستگاه تراشکاری سرعت محور دوار برای کاربرد های مختلف می باشد که با راه اندازی  دستگاه تراشکاری با اینورتردرایو می توان به خوبی کنترل سرعت را حتی زیر بار در کنترل داشت و نیازی به تجهیزات برای تغییر دور نمی باشد.

عکس دستگاه تراشکاری

مزایای کنترل دستگاه تراشکاری با اینورتر درایو

با راه‌اندازی دستگاه تراش با درایو تنش‌های اولیه راه‌اندازی و ضربه اولیه که الکتروموتور به شفت وارد می کند را نیز نداشته و راه اندازی به صورت نرم و کنترل شده افزایش می یابد.

با حذف تنش ها و ضربه های اولیه وارد شده به دستگاه با راه اندازی دستگاه تراشکاری با اینورتر عمر مفید تجهیزات و الکتروموتور را افزایش داده و باعث کاهش استهلاک مکانیکی و الکتروموتور می شود و در نتیجه کاهش هزینه های سرویس و تعمیر را در پیش دارد.

اینورتر درایو نصب شده در دستگاه تراشکاری

یکی دیگر از مزیت های راه اندازی وکنترل دستگاه تراش با Drive قابلیت کنترل مانیتورینگ، نمایش پارامتر ها و استفاده از انکدر در کنترل دستگاه تراش می باشد که کار را برای اپراتور آسان می کند.

الکتروموتورها در راه اندازی جریان زیادی را از شبکه گرفته که باعث افت ولتاژ لحظه ای در برق قسمت می شود با راه اندازی دستگاه تراش با اینورتر درایو جریان راه انداز اولیه تقریبا برابر با جریان نامی الکترو موتور می باشد و در مصرف برق نیز کاهش می یابد.

در قسمت های که مصرف کننده های موتوری متعددی وجود داشته باشد بار راکتیو زیادی به شبکه برق اعمال می شود و باعث هزینه ها وجرایمی از سمت اداره برق متحمل میشوند ونیاز به اصلاح توان با بانک خازنی را نیز دارند، تجهیزاتی که با اینورترداریو راه اندازی و کنترل می شوند بار راکتیو به شبکه برق اعمال نمی کنند.

 

در وب سایت فروشگاهی می توانید انواع اینورتر درایو و قیمت آنها را مشاهده کنید: قیمت انواع اینورتر درایو کنترل دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *