مقالات آموزشی اینورتر درایو

کاربرد اینورتر درایو برای پمپ

راه اندازی پمپ با اینورتر درایو

راه اندازی پمپ با اینورتر درایو

برای انتقال، تنظیم و تقویت فشار سیالات از پمپ ها استفاده می شود.

بستگی به نیاز، مقدار فشار و سرعت  مایعات تعداد پمپ های محاسبه وتعبیه میشود( برای کنترل و کاهش افت فشار) و معمولا برای راه اندازی و کنترل فشار خروجی پمپ‌ها از اینورتردرایو استفاده می شود.

 

مهمترین مزیت راه اندازی پمپ و یا پمپ ها با اینورتردرایو به شرح زیر می باشد:

برای جبران افت فشار در صنعت ویا در ساختمان‌ها از پمپ‌ها استفاده می‌شود حال اگر پمپ مستقیم متصل شود چه می شود؟

کنترل فشار به خوبی صورت نمیگیرد، خود به تنهای ایراد بزرگی است و باید دانست که پیامد های کنترل نداشتن بر فشار سیالات تنش‌ها و ضربه های شدیدی به اتصالات و لوله ها وارد میکند که باعث مستهلک شدن پمپ و اتصالات تجهیزات می گردد.

الکتروموتور پمپ برای راه اندازی جریان زیادی از شبکه برق گرفته که به آن جریان راه اندازی یا استارت می گویند.

با راه اندازی و کنترل پمپ توسط اینورتردرایو جریان راه اندازی تقریبا برابر با جریان نامی الکتروموتور بوده و راه اندازی نرم و پله ای در سیستم خواهیم داشت که تنش ها وضربه های سیالات به اتصالات را به صفر میرسانیم و جریان راه اندازی را تقریبا با جریان نامی موتور برابر می کنید.

کاربرد اینورتر درایو برای پمپ

کنترل و راه‌اندازی پمپ با اینورتردرایو کنترل برداری توسط سنسور را برای ما فراهم می‌کند(سنسور دما،فشار) که فشار را  نسبت به کاربرد و نیاز سیستم تنظیم کنیم و این قابلیت را دارد که در صورت نیاز نبودن به خروجی سیالات، پمپ را اینورتردرایو off کند و با باز کرن خروجی سیستم on شود.

با راه اندازی و تنظیم پارامترها توسط اینورتردرایو نسبت به خروجی، فشار کم یا بیش از اندازه نخواهیم داشت،با راه اندازی نرم اینورتردرایو تنش در و ضربه موتور ایجاد نمی شود و نیازی به تابلو اصلاح ضریب قدرت نبوده و… که تمامی این پارامترها باعث کاهش هزینه‌ها انرژی و افزایش طول عمر مفید سیتم لوله کشی و تجهیزات والکتروموتور پمپ می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *