مقالات آموزشی اینورتر درایو

کاربرد اینورتر درایو برای ماشین الات تزریق پلاستیک

اینورتر درایو کنترل برای دستگاه تزریق پلاستیک

قبل از اینکه به کاربرد اینورتر درایو برای ماشین آلات تزریق پلاستیک بپردازیم خلاصه بگوییم که دستگاه تزریق پلاستیک فرآیند قالب گیری و تزریق شناخته شده ای برای تولید قطعات پلاستیکی در حجم و تعداد زیاد است. مواد اولیه وارد محفظه شده و میله مارپیچ این موارد را وارد گلوگاه ذوب کرده وپس از ذوب تزریق به قالب می شود.

مزیت های استفاده از اینورتر درایو برای کنترل ماشین آلات تزریق پلاستیک

 

کنترل برداری PID

راه اندازی و کنترل الکتروموتور سیستم تزریق پلاستیک کنترل برداری از پارامترها وسنسورها را برای کاربر فراهم میکند به این گونه که اینورتردرایو قابلیت کنترل برداری از سنسورهای دما ،فشار و…را دارد.

کنترل دقیق سیستم

قابلیت انعطاف پذیری در برنامه ریزی میزان فشار و مقدار تزیق مواد اولیه توسط راه‌اندازی با اینورتردرایو،به این گونه است که وظیفه تولید فشار و تزریق برعهده الکتروموتور دستگاه تزریق پلاستیک می‌باشد حال با کنترل الکتروموتور توسط اینورتردرایو میتوان میزان فشار را کنترل کرد.

کاهش جریان راه‌اندازی موتور

الکتروموتور برای راه اندازی اولیه جریان معادل 3 الی 8 برابر جریان نامی الکتروموتور را شبکه گرفته که به این جریان،جریان استارت یا جریان راه انداز گفته میشود.راه اندازی الکتروموتور با اینورتردرایو جریان راه‌انداز نداشته و جریان تقریبا برابر جریان نامی الکتروموتور مصرف می کند .

درایو کنترل دور در دستگاه تزریق پلاستیک

کاهش هزینه مصرف انرژی

با کم شدن جریان راه‌اندازی و کار کردن الکتروموتور در سرعت پایین در مصرف انرژی وهزینه‌ها صرفه جویی می شود.

 

مشاهده قیمت انواع اینورتر درایو

 

کاهش هزینه اصلاح ضریب توان

دستگاه‌های که با اینورتردرایوراه‌اندازی و کنترل میشوند نیازی به تابلو اصلاح ضریب توان نداشته به دلیل مدارات الکترونیکی و خازن موجود در درایو.

کنترل مانیتورینگ

دیگر مزیت راه‌اندازی دستگاه تزیق پلاستیک با اینورتردرایو کنترل مانیتورینگ میباشد که کاربردسترسی به پارامترها مورد نظر داشته باشد و بتواند به آسانی سیستم را کنترل کند .

افزایش عمر مفید سیستم

با راه‌اندازی نرم و بدون تنش،کنترل پارامترها فشارو دما و حفاظت الکتروموتور در برابر نوسانات الکتریکی عمر مفید تجهیزات افزایش یافته و هزینه های سرویس و نگهداری کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *