مقالات آموزشی اینورتر درایو

کاربرد اینورتر درایو برای ماشین آلات بسته بندی

اینورتر درایو برای دستگاه بسته بندی

یکی از پرکاربردترین ماشین آلات در صنعت داروسازی، بهداشتی، غذایی و آشامیدنی، خشک بار و موارد دیگر ماشین آلات بسته بندی می باشد.

ماشین آلات بسته بندی کیفیت محصول و سرعت خط تولید رابالا برده و باعث رشد مجموعه می شوند.

 

مزایای کنترل ماشین آلات بسته بندی با اینورتر درایو

راه اندازی ماشین آلات بسته بندی با اینورتردرایو قابلیت کنترل دقیق و کاهش هزینه های جانبی از جمله هزینه های انرژی وهزینه‌های سرویس ونگهداری را به عمل می‌آورد زیرا بیشتر تجهیزات با الکتروموتورها کنترل و راه اندازی می شود.

کاهش جریان راه‌اندازی الکتروموتور و انرژی

با راه‌اندازی الکتروموتورهای ماشین آلات بسته بندی با اینورتردرایو هزینه‌های مصرف انرژی کاهش می یابد به این گونه که الکتروموتورها برای راه اندازی 3 الی 8 برابر جریان نامی خود را از شبکه برق گرفته،در صورتی که راه اندازی الکتروموتور با اینورتردرایو به نرمی راه اندازی شده و جریان راه اندازی نداشته و در زمان های کار الکتروموتور در سرعت و دور پایین انرژی کمتری مصرف می شود.

کاهش تنش‌ها و افزایش عمر مفید سیستم

با کنترل سرعت و دور الکتروموتور توسط اینورتردرایو تنش‌های راه‌اندازی را نداشته وکنترل کامل بر سرعت وکار ماشین بسته بندی رادر دست خواهیم داشت که باعث کاهش هزینه های سرویس و مستهلک شدن تجهیزات مکانیکی می شود.

درایو کنترل دور برای ماشین آلات بسته بندی

کاهش هزینه‌های اصلاح ضریب توان

قابل ذکراست که سیستم ها والکتروموتور هایی که با اینورتردرایوها کنترل می شوند نیاز به تابلو اصلاح ضریب توان ندارند.

کنترل دقیق و از راه دور

یکی‌دیگر از قابلیت های راه‌اندازی ماشین بسته بندی با اینورتردرایو کنترل مانیتورینگ و کنترل از راه دور توسط کابل شبکه می باشد که محیط کار امن و بهداشتی فراهم می کند.

استفاده از درایو کنترل دور موتور برای بسته بندی

کنترل و برنامه ریزی هوشمند

در صورت نیاز اینورتردایو کنترل برداری از طریق پارامترها (سنسورها) و لیمیت سویچ برای کاربر فراهم می کند (کنترل با اینورتردرایو در برنامه نویسی و برنامه ریزی ماشین قابلیت ها متنوع داشته و دست طراح را برای کنترل ماشین باز گذاشته)

با تمام این موارد که توضیح داده شد و رعایت نکات فوق به راحتی طول عمر مفید سیستم و الکتروموتور را بالا می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *