مقالات آموزشی اینورتر درایو

کاربرد اینورتر درایو برای پمپ خورشیدی

اینورتر درایو برای پمپ خورشیدی

این گونه سیستم ها برای آب یاری یا تامین آب مناطقی که در این سیستم به جای اتصال اینورتر (مبدل  AC به DC ) به باتری به دلیل بازه وسیع قابل قبول ولتاژ ورودی از اینورتر درایو استفاده می گردد، با اتصال تعداد قابل توجهی پنل خورشیدی بسته به توان موتور به ورودی‌اینورتر،خروجی acبا ولتاژ مورد نیاز، تامین می گردد.

 

راه اندازی پمپ با اینورتر درایو خورشیدی

کنترل این گونه سیستم ها با اینورتر درایو مزایای زیادی به همراه دارد. از جمله:

قابلیت اتصال همزمان به ولتاژ DC , AC

درصورت وجود برق شهر در کنار پنل خورشیدی اینورتردرایو قابل استفاده برای راه اندازی پمپ می باشد.

راه اندازی نرم و پله‌ای

یک از مزیت‌های کنترل پمپ‌ها با اینورتردرایو کاهش جریان راه‌اندازی الکتروموتور به هنگام شروع کار میباشد به این گونه است که الکتروموتور پمپ AC به هنگام راه اندازی جریان 3 الی 8 برابر جریان نامی الکتروموتور پمپ  نیاز دارد که با راه اندازی با اینورتردرایو جریان راه اندازی تقریبا با جریان نامی برابر می باشد.

در این حال مصرف انرژی سیستم کاهش یافته و انرژی کمتری به هدر میرود یکی دیگراز پارامترهای کم شدن مصرف انرژی در راه اندازی پمپ با اینورتردرایو زمان‌های است که نیاز به پمپاژ کمتری در سیستم آب رسانی هستیم دراین حالت الکتروموتور پمپ  به کمکاینورتردرایو با مصرف انرژی کمتری عمل می کند.

قابلیت کنترل سطح اب در مخازن (PID توسط  سنسور و فلوترسوئیچ)

با راه‌اندازی و کنترل الکتروموتور پمپ این امکان را برای کاربر فراهم میکند که فشار خروجی پمپ و سطح مخازن را کنترل کند و در موارد کم بود آب چاه یا مخازن و یا پر شدن مخازن خروجی سیستم را در حالت off قرار میدهد که جلوگیری از سوختن الکتروموتور و هدر رفتن آب می شود.

با ما در ارتباط باشید
ساعات کار و تماس

روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه ۸:۳۰ الی ۱۷:۳۰ و پنجشنبه ۸:۳۰ الی ۱۳

۰۳۱ ۵۲ ۲۵ ۵۰۶۰

۰۹۱۳ ۴۲۲ ۴۵۱۲

۰۹۱۳ ۴۲۲ ۴۵۱۰

افزایش طول عمر و بازدهی پمپ و سیستم آب رسانی

زمانی که اینورتردرایو را به صورت نرم و پله ‌ای راه‌اندازی میکنیم فشار خروجی پمپ نیز به صورت پلکانی افزایش می یابد و آب با شدت داخل اتصالات ضربه نمیزند و باعث افزایش طول عمر مفید سیستم آب رسانی و پمپ می شود.

یکی دیگر از موارد افزایش طول عمر مفید الکتروموتور پمپ  با راه اندازی اینورتردایو در زمان نبود آب در چاه یا مخزن است که اینورتردرایو سیستم را off میکند و از معیوب شدن پمپ جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *