مقالات آموزشی اینورتر درایو

 چگونه طول عمر اینورتر درایو – کنترل دور را افزایش دهیم؟

راه های افزایش طول عمر اینورتر درایو کنترل

هر دستگاه و وسیله‌ای نیاز به رعایت مواردی برای نگهداری و مراقبت جهت افزایش طول عمر و بازدهی دارد. مراقب از اینورتر درایو علاوه بر اینکه به عمر آن کمک می کند باعث صرفه جویی در هزینه های نگهداری نیز می شود. در این مقاله قصد داریم به راهکارهایی اشاره کنیم که بتوانند در این زمینه به شما کمک کنند.

راه های افزایش طول عمر اینورتر درایو کنترل دور

افزایش طول عمر اینورتر درایو کنترل دور

1. انتخاب صحیح اینورتر درایو (Drive Inverter)

برای انتخاب صحیح اینورتردرایو باید نیاز خود و سیستم را به درستی شناخت و این نیاز را با الکتروموتور و درایو خود تطبیق داد.

در مقاله راهنمای خرید اینورتر درایو کنترل دور مفصل توضیح داده شده که می توانید ملاحظه کنید.

2. محل نصب اینورتر

درایو را در جایی نصب کنید که هوا به خوبی جریان داشته باشد. این دستگاه در تابلو برق باید در بهترین مکان برای تهویه قرار گیرد.

3. توجه به IP دستگاه

هنگام انتخاب و خرید به IP یا درجه حفاظت درایو دقت کنید. درایوها حفاظت و IPهای مختلفی دارند و برای محیط‌های گوناگونی ساخته شده اند که باید به محل نصب و IP آن توجه شود.

در مقاله IP تجهیزات الکترونیک ، عدد مورد نظر را ملاحظه کنید.

4. درایو برای الکتروموتور دارای اینرسی

به انتخاب Drive برای الکتروموتورهای که دارای اینرسی (توان برگشتی یا ژنراتوری شدن الکتروموتور ) است دقت کنید. برای سیستم هایی که اینرسی دارند مانند جرثقیل، آسانسور، نوار نقاله‌های انتقال سنگ از کوه به پایین در معادن و دیگر سیستم های مشابه باید یا از ترمز استفاده شود (توان برگشتی را تبدیل به گرما می کند) یا باید از اینورتردرایوهای ریجنریتیو (بازگشت توان برگشتی به شبکه) استفاده شود.

5. عملکرد فن خنک کننده

از صحت عملکرد فن خنک‌کننده مطمئن شوید. یکی از مهم ترین بخشهای حفاظت و نگهداری درایو دمای کار می باشد که توسط فن ها فراهم می شود. یک فن بر روی خود دستگاه و تهویه خود تابلو است که بعضی موارد از فن برای تهویه تابلو استفاده می شود که باید بررسی شوند.

6. استفاده از تجهیزات جانبی اینورتر درایو

برای حفاظت و افزایش طول عمر اینورتردرایو در برابر اضافه جریان وشرایط سیستم باید از تجهیزات جانبی استفاده کرد مانند بریکر، چوک ورودی، فیلتر ورودی، ترمز و موارد دیگر.

در مقاله تجهیزات جانبی و لوازم نصب درایو مفصل توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *