مقالات آموزشی اینورتر درایو

کاربرد اینورتر درایو در بالمیل یا آسیاب گلوله ای

اینورتر درایو برای بالمیل

بالمیل وسیله مناسبی است که از آن جهت پودر کردن انواع مواد معدنی استفاده می شود. از بالمیل در خطوط تولید پودرهایی مانند مس، سرب، روی، آهن، سیمان، سیلیکات، مواد نسوز، مواد ساختمانی و سایر کانی های فلزی و غیر فلزی بسیار استفاده می گردد.

 

نحوه کارکرن آسیاب گلوله‌ای یا همان بالمیل این گونه است که داخل استوانه آن ساچمه ها و گوله هایی وجود دارد که با گردش آن، گلوله ها همراه با مواد مورد نظر به گردش در می آیند. نسبت خورد شدن مواد مورد نظر بستگی به سرعت و زمان گردش استوانه دارد.

اگردستگاهی برای کنترل سرعت وزمان بالمیل نباشد، هنگام راه اندازی دستگاه تنش ها وضربه هایی ایجاد می شود، این جاست که نیاز به دستگاهی برای کنترل آن ضروری می شود و این کار را اینورتردرایو بالمیل به عهده دارد.

کاربرد و اهمیت استفاده از اینورتر درایو برای بال میل

با راه اندازی الکتروموتور بالمیل با اینورتردرایو می توان تنش ها و ضربه های هنگام استارت را به حداقل رساند وبه نرمی استوانه بالمیل را به چرخش درآورد. این امر همچنین استهلاک های مکانیکی و الکتروموتور دستگاه را به حداقل می رساند.

 

در نتیجه با به کارگیری اینورتردرایو یا درایو کنتردور می توان به سادگی نسبت خورد شدن مواد داخل آن را، با کنترل سرعت و زمان بالمیل مدیریت کرد.

کاربرد دستگاه اینورتر درایو برای بال میل

الکترموتورهای القائی به هنگاه راه اندازی جریان زیادی از شبکه می گیرند که به آن جریان استارت یا جریان راه اندازی گفته می شود، راه اندازی الکتروموتورهای القایی با درایو این جریان راه اندازی یا استارت را تقریبا به جریان نامی موتور می رساند.

 

با کاهش جریان راه اندازی در مصرف انرژی و هزینه ها صرفه جویی می شود.

 

الکترموتورهای القایی، بار راکتیو به شبکه می فرستند لذا مشترکی که چنین باری دارد باید این بار را در شبکه کاهش دهد در غیر این صورت باعث جریمه از سمت اداره برق می شود. یکی از راه های کاهش بار راکتیو به شبکه به کارگیری بانک خازنی است که هزینه های زیادی را تحمیل می کند، اما راه اقتصادی و اصولی دیگر آن، راه اندازی الکتروموتور با اینورتردرایو است که با آن دیگر نیاز به بانک خازنی نخواهد بود.

اینورتر درایو کنترل دور موتور برای بالمیل یا آسیاب گلوله ای

برای تغییر جهت چرخش دور الکتروموتور نیاز به استفاده از تجهیزات برق صنعتی از جمله کنتاکتور می باشد، در راه اندازی الکتروموتور با اینورتردرایو به آسانی می توان جهت الکتروموتور را بدون نیاز به کنتاکتور تغییر داد.

 

کنترل و مانیتورینگ  از راه دور از دیگر مزیت های استفاده و کاربرد اینورتردرایو در بالمیل می باشد به صورتی که می توان از اتاق اپراتور دستگاه را به خوبی کنترل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *